השקעות נדלן בבוסטון

תוכן עניינים

מה מייחד את בוסטון

אחת הדרכים להכיר מקום או אזור באופן המהיר ביותר הינה באמצעות השוואות למקומות אשר מוכרים לנו.
כך, בני אדם נוהגים להשוות אנשים, מקומות, מאכלים, מוצרים לא מוכרים וכדו', לאלו המוכרים להם.

לכן בחרתי להכיר לכם את בוסטון באמצעות השוואה לתל אביב.

מבחינת יוקר מחיה בוסטון מדורגת כאחת היקרות בארה”ב.
התמ”ג (תוצר מקומי גולמי) של בוסטון הינו כמעט חצי מיליון דולר לשנה והיא מדורגת בעשיריה הפותחת של כלכלת ארה”ב. בוסטון גבוהה בכ 80% מהממוצע בארה”ב.

התמ”ג בישראל לשם השוואה 36,000$ לשנה ותל אביב אחראית על כמחצית מהתמ”ג מכלל המדינה.

שטחה של בוסטון כ 230 קילומטר רבוע, מתוכם כמאה קילומטר רבועים של מים. היינו 130 ק"מ רבוע לעומת שטחה של תל אביב לשם השוואה כ 50 ק”מ.

מבחינה טופוגרפית בוסטון מישורית ועיר חוף וניתנת להשוואה לתל אביב.

מבחינת אוכלוסיה- בוסטון צפופה כמו ערים מודרניות, עם כמעט 700 אלף תושבים. אך בוסטון רבתי כולל מטרופולין מכילה כמעט 5 מיליון תושבים. די דומה לגוש דן רבתי.

בהשוואה בתל אביב- גרים כמעט 500 אלף תושבים אבל בכל יום נכנסים עוד כחצי מיליון אנשים לעבוד בבוסטון.

המדובר בכפליים מכמות העובדים שנכנסים כל יום לתל אביב ובכך בוסטון מדורגת במקום 21 מבין הערים הכי צפופות בארה”ב.

מבחינת צפיפות בבוסטון ישנם מעל חמשת אלפים נפש לק”מ רבוע, בהשוואה לתל אביב אשר בה- כמעט תשעת אלפים נפש לק”מ.

גם מצד הגודש בכבישים ניתן להשוות את בוסטון לתל אביב. שמצד אחד ישנם עומסי תנועה רבים למי שמנסה להיכנס מחוץ לעיר לתוך העיר. בעוד שתושבי העיר עצמה נעים בחופשיות ללא פקקים.

מבחינת יוקר הבתים ניתן להשוות את בוסטון לתל אביב. הבתים הפרטיים סופר יקרים הנושקים לכדי 800,000$ לבית. אלא שבתל אביב כמעט ואין בתים פרטיים ולכן מהבחינה הזו קשה להשוות את ההיצע שבין בוסטון לתל אביב.

השקעות נדלן בבוסטון

בוסטון אטרקטיבית יותר להשקעה מאשר תל אביב בגלל מספר נתונים פשוטים.

בוסטון עשירה הרבה יותר מתל אביב. היינו כוח הקניה והשכירות טובה יותר. בבוסטון חיים כ 250,000 סטודנטים, ובבוסטון רבתי כמיליון סטודנטים. אותם סטודנטים לומדים במוסדות היקרים ביותר בעולם. ולו מסיבה זו בעלי הבתים משכירים את הבתים שלהם בקלות, בסכומים גבוהים ולשוכרים איכותיים.

כך לדוגמא בשכירות בבוסטון לוקחת את תל- אביב ועלות שכירות של דירת 5 חדרי שינה בבוסטון הינה כ 5,000$, כמדומני שיקרה יותר מתל אביב.

על אלו ניתן להוסיף כי בוסטון ידועה כמרכז לבתי חולים הטובים והמתקדמים ביותר בעולם. אשר מהווה מוקד משיכה נוסף לשוכרים. בוסטון (בדומה לתל אביב) הינה מרכז עולמי של הייטק וביוטק.

גם בעניין מיסים בוסטון אטרקטיבית יותר מתל אביב באשר אין לה מס רכישה, ומס השבח נמוך יותר מאשר הנהוג בישראל. או במילים אחרות אין מס רכישה בארצות הברית. יש כמובן יוצאים מהכלל וצריך להתעמק בנושא.

מה המאפיינים של העיר בוסטון והאוכלוסיה

מבחינת דמוגרפיה בבוסטון רבתי מתגוררים כ 700 אלף תושבים עם כ 270 אלף משקי בית.  אך נכנסים אל העיר לצורכי לימודים ועבודה עוד 1.2 עד 2 מיליון אנשים. זוהי עליה עקבית ומתמדת ומשנת 2010 עלתה האכלוסיה ב 12%. העיר עצמה הינה במיקום השלישי בארצות הברית מצד הערים המאוכלסות ביותר.

מצד מנעד הגילאים של תושבי בוסטון הם מתפרסים בצורה די אחידה מילדים קטנים ועד מבוגרים. ההכנסה החציונית של משקי בית בבוסטון הינה כ 50,000$ עד 60,000$ לשנה. העיר בוסטון נחשבת לאחד מ 30 הערים החזקות בעולם. ובוסטון על הפרברים שלה נחשבת כאל הכלכלה השישית הגדולה בארצות הברית וכן ה 12 בעולם.

רוב אוכלוסיית בוסטון לבנה Non-Hispanic whites ולאחר מכן אפרו אמריקאים, היספנים, אסייתיים ועוד.

מדוע כדאי להשקיע בבוסטון

השקעות נדלן בבוסטון זה עסק משתלם. כדאי להשקיע בבוסטון בגלל מספר סיבות. ראשית ישנו כוח אדיר של אנשים שמעוניינים לשכור דירות ובתים במחירים גבוהים. בגלל שאותם אנשים אינם חושבים להשתקע בבוסטון אז הם גם לא מעוניינים לקנות בתים ודירות. אלא אדרבה מעוניינים לשכור.

בוסטון נחשבת כאל מרכז עולמי במספר תחומים שחשובים לנדל"ן. ראשית ישנם מאות אלפי סטודנטים באוניברסיטאות חזקות, עשירות ומובילות בעולם. על אלו יש להוסיף מספר רב של בתי חולים ייעודיים אשר מובילים ומתמחים במספר רב של תחומים. על אלו יש להוסיף את מרכזי הביוטק והייטק.

בנוסף להיותה של בוסטון כלכלה חזקה ומובילה גם בקנה מידה עולמי, הרי שבדומה לערים אחרות בעולם, אין לבוסטון לאן להתרחב. זוהי נקודה חשובה. בוסטון נשארה אותה בוסטון כבר עשרות שנים. היא מתרחבת במעגלים הולכם וגדלים לכיווני הפריפריה. אבל בבוסטון עצמה אין בניה חדשה באופן משמעותי.

כל המרכיבים הללו הופכים את בוסטון לעיר אטרקטיבית להשקעות נדל"ן. או במילים אחרון קניית בית בבוסטון הינה כדאית הן לטווח הקצר ובמיוחד לטווח הארוך.

מחירי דירות בבוסטון

מחירי הבתים בבוסטון עולים בהתמדה באופן מתון כבר עשרות שנים.

משבר הנדל"ן של 2008 השפיע באופן מזערי על מחירי הנדל"ן בבוסטון. זאת בגלל הכוח החזק שיש לעיר. לכן שוק הנדל"ן בבוסטון עירני ותוסס באופן מתמיד בעשורים האחרונים.

לדוגמא בעשרות האחרון מחירי הנדלן עלו ביותר מ 50%. ועל כך יש להדגיש כי העליות היו עקביות ורצופות ועניין זה חשוב.

תשואה בבוסטון

הנדל"ן והבתים בבוסטון עולים צורך עקבית ומתמדת כבר עשרות שנים.

על מנת להמחיש להלן מספר השוואות בנוגע לשווי הנדלן בשנת  2007 ועד 2017.

ערך הבתים עלה בשכונת soerville בכ 90% בעיר בוסטון ב 60%.

קיימים מספר רב של דירות להשקעה בבוסטון. אם זה בניינים condo ואם זה דירות מסוגים רבים נוספים.