נתונים המשפיעים על השכונה

כל שכונה מספקת יתרונות לתושביה, וכל שכונה שונה מחברתה. בדרך כלל המדדים הם של איכות במובן הפיזי, כלכלי וסוציולוגי ואף פוליטי.
בכל הנוגע לנתונים הפיזיים, physical factors, הם כוללים נתונים טופוגרפיים, ייעור, נהרות, אלמנטים ויזואליים. כך גם נתוני אקלים, נתונים גאולוגיים, קרקע, הצפות, מדרונים, ועוד. הם גם כוללים את אופן התפתחות השכונה מבחינה היסטורית.
על כל אלו צריך להוסיף את ההשפעות הפיזיות של בני האדם ואופן השימוש שלהם בקרקע ופיתוח הקרקע. כך גם בנוגע לממוצע התושבים, גילאים, איכות וכמות הבנייה.
מאפיינים פיזיים נוספים נוגעים לבתי ספר בשכונה, תחבורה, שופינג, בריאות ודת. ועוד ועוד.
בנוגע לנתונים הכלכליים, economic factors, הרי שבראש ובראשונה אנחנו נשאל את עצמנו האם ביכולת התושבים לתחזק באופן ראוי את ביתם בשכונה. זה כמובן נובע מהרמה הסוציו אקונומי של התושבים, רמת האבטלה ויציבות. עניין המיסים נכנסים גם הם לקטגוריה הזו. עניין זה של חישוב הכוח הכלכלי הוא פשוט יחסית.
חישובים כלכליים נוספים נוגעים למגמות, trends, כמו הגירה שלילית או חיובית, ביקוש והיצע, משך הזמן שנדרש למכור בית וגם אפשרויות שינוי יעוד הקרקע.
ניתן לתת רשימה ארוכה של השפעות כלכליות נוספות: רמת הכנסה, income levels, תעסוקה, employment, רמת שכר, wages, הכנסה פנויה של התושבים, ביקוש והצע, supply and demand ועוד.
בנוגע לנתונים חברתיים, social factors, השכונות מושפעות מהצורך של בני האדם לגור בסביבה הדומה לה. אלו כוללים נתונים דמוגרפיים, demographics, יציבות, stability, את סוג האוכלוסייה, population, סגנון חיים, lifestyles and living standards, השכלה, attitudes ועוד.
זוגות צעירים עם ילדים ייטו לגור בשכונה עם משפחות כמוהם. זה גם נוגע לסגנון חיים, השכלה, מקצוע, גילאים, דת, לאום, מוצא ועוד ועוד. אגב, נתונים אלו של גזע, מין, דת ועוד אינם מופיעים בשמאות עצמה.
השכונה מושפעת גם מנתונים פוליטיים, political factors. להם השפעה דרמטית על ערך הנכסים באזור. כמובן שהמדובר בכל הנוגע למיסים החלים על הנכסים כמו גם על רווחים ממכירת נכנסים. על אלו יש להוסיף את תוכניות המתאר, zoning and land use regulation. בטיחות, building and sagty regulations. איכות הסביבה, environmental protection. בנוסף על השירותים של השכונה – משטרה, כיבוי אש, השכלה ובריאות. ועוד ועוד.

גלילה לראש העמוד